آشپزی و سلامت

1397/03/10
طرز تهیه سالاد ماکارونی

مواد لازم سالاد ماکارونی


ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
ژامبون ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۵ عدد
خیارشور ۶ عدد
هویج ۳ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
شوید خشک ۱ قاشق چایخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید برخی از مواد سالاد را بپزیم ، برای این منظور بعد از اینکه پوست سیب زمینی ها و هویج ها گرفتیم آنها را آبپز می کنیم. باید دقت داشته باشید به نحوی این مواد را بپزید که له نشوند و فرم خود را برای زیبایی سالاد حفظ کنند.

تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم و بعد از اینکه پوست شان را گرفتیم آنها را کنار می گذاریم. حالا ماکارونی فرمی را به همراه مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم تا آماده شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا ماکارونی آماده شوند.

پس از ۱۰ دقیقه ماکارونی را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافه ماکارونی کامل خارج شود. حالا وقت آن است که مواد سالاد را خرد و مخلوط کنیم. برای اینکار ابتدا سیب زمینی و هویج را به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم.

و داخل ظرفی که برای تهیه سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را نیز به همین صورت خرد می کنیم. پس از آن ژامبون و خیار شور را نیز به صورت مربع شکل خرد می کنیم و ماکارونی آبکش شده را نیز به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

پس از آن نخود فرنگی کنسروی ، شوید خشک شده ، فلفل سیاه ، نمک و سس مایونز را به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم. باید مواد سالاد را خیلی آرام و با حوصله مخلوط کنیم تا حالت خود را از دست ندهند و خرد نشوند.


نکات تهیه سالاد ماکارونی

اضافه کردن سس سالاد

بهتر است ۲ ساعت قبل از مصرف سس مایونز را به مواد سالاد اضافه کنید تا سالاد ماکارونی شما تازگی خود را حفظ کند. مثلا اگر می خواهید ۶ ساعت بعد سالاد را سرو کنید بهتر است ۲ ساعت مانده به سرو سس را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و سالاد را مجدد در یخچال قرار دهید.

سالاد الویه,طرز تهیه سالاد الویه,دستور سالاد الویه

پایین آوردن کالری سالاد

اگر می خواهید کالری سالاد ماکارونی شما کمتر باشد و حالت رژیمی به خود بگیرید می توانید مواد دیگری جایگزین سس مایونز که کالری بالایی دارد کنید. برای این منظور بهتر است به جای سس مایونز از روغن زیتون یا مخلوط ماست و آبلیمو استفاده نمایید.

سالاد سزار,سالادسزار,طرز تهیه سالاد سزار,دستور سالاد سزار

مواد جایگزین سالاد ماکارونی

نسبت به ذائقه خود می توانید برخی از مواد سالاد ماکارونی را حذف و مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا برخی افراد دوست ندارن طعم سالاد ماکارونی شیرین باشد این افراد می توانند هویج را از مواد سالاد حذف کنند و به جای آن از قارچ استفاده کنند.

خیلی از افراد سوسیس و کالباس مصرف نمی کنند. این افراد می توانند در سالاد ماکارونی خود به جای استفاده از ژامبون یا انواع کالباس ها از گوشت مرغ یا بلدرچین استفاده کنند. در کل می توانید نسبت به سلیقه خود برخی از مواد حذف و مواد مورد علاقه خود را جایگزین کنید.

سالاد انار,سالاد انار و کلم قرمز,طرز تهیه سالاد انار,دستور سالاد انار

ا