اخبار

1399/03/24
برگزاری سومین جلسه کمیته راهبردی مدیریت غذا ۱۳۹۹/۳/۲۰


در راستای اهمیت و توجه هرچه بیشتر سلامت محصولات غذایی هموطنان سومین نشست کمیته راهبردی مدیریت غذا با موضوعات کاهش قند،نمک و چربی در محصولات غذایی برگزار شده است.

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان سومین جلسه کمیته راهبردی غذا با موضوعات متفاوت در راستای سلامت محوری محصولات غذایی در دفتر مدیر نظارت بر غذای دانشگاه با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد.

 با توجه به اینکه سلامت مردم در گرو سلامت محصولات غذایی تولیدی در صنایع کوچک و بزرگ غذایی است و موضوعات توجه به سلامت محوری با کاهش مصرف قند، نمک، چربی از محصولات غذایی و بررسی محصولات غذایی کنسروی، شوریجات و ترشیجات در کارگاه های تولیدی است .

دراین جلسه مقرر شد بازدیدها به صورت متمرکز بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت از مراکز تولید صورت بگیرد و ارزشیابی شبکه های بهداشت و درمان نیز طبق پروتکل های موجود انجام شود و با توجه به محصولات مورد نظر بر اساس نتایج بدست آمده و رنگکینگ به دست آمده انجام شود.

 در این بررسی ها توجه بیشتری به موضوع کنترل قند چربی و نمک در محصولات غذایی تولیدی مد نظر قرار می گیرد و موضوع بحث تراریخته و محصولاتی که تراریخته نیستند ومجوز یا لیبل عدم تراریختگی را ندارند بیشتر مد نظر قرار گیرند.

در پایان مقرر شد پایش های استانی صورت بگیرد و در صورت تخلف با متخلفین برخورد جدی شود 

#غذای_فوری #غذاهای_خوشمزه #اشپزی_مدرن #غذای_سالم #آشپزی ##همبرگر_خونگی #غذا #فروشگاه #سالم_خوری #تهرانگردی #چی_بخوریم

#برگر #رستوران #فست_فود #پیتزا #رستورانگردی #کالاگسترمهرداد #بزرگترین #پخش_موادغذایی #صنعت_موادغذایی #صنعت_فوتبال #پیشکسوتان_فوتبال #پیشکسوتان_استقلال

https://www.instagram.com/kalagostarmehrdad

Http://t.me/kalagostarmehrdad