اخبار

1399/09/24
مدیرکل بازرسی سازمان حمایت: ۷۰۰ پرونده قاچاق به تعزیرات رفت/با فروشندگان تعارف نداریم

داریوش بهنود قاسمی در مورد وضعیت برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه در آبان ماه سال جاری، اظهار داشت: کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی آبان ماه از ۴۵ هزار و ۱۰۵ مورد از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه بازرسی به عمل آوردند.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت افزود: در همین رابطه نیز برای ۷۰۸ واحد صنفی متخلف نسبت به تنظیم صورتجلسه کشف و تشکیل پرونده اقدام کرده و پرونده‌های متشکله جهت بررسی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارجاع شده است.

به گفته وی ارزش پرونده‌های متشکله بیش از ۴۸۲ میلیارد ریال است.

قاسمی گفت: همچنین از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، تعداد بازرسی‌های کشف کالای قاچاق انجام شده ۲۹۶ هزار و ۱۱۲ مورد بوده که در همین مدت ۵ هزار و ۸۵۷ پرونده به ارزش بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه با عرضه کنندگان اقلام قاچاق در سطح خرده فروشی‌ها، تعارف نداریم، افزود: ما به طور جدی با هر گونه قاچاق کالا در کشور مبارزه می‌کنیم که در همین رابطه شناسایی محل‌های دپو و انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق و برخورد اساسی با آن در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: تلاش سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار، شفاف سازی بازار برای مصرف کننده، بهبود زمینه عرضه کالاهای داخلی و عدم فروش اقلام قاچاق، با هدف حمایت از سرمایه ملی و تولیدات داخلی است.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت تاکید کرد: تمامی اقدامات با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، جلوگیری از فعالیت سودجویان و رونق اقتصادی در کشور انجام می‌شود و امیدواریم مردم در صورت مشاهده و یا مواجهه با هرگونه تخلف در حوزه قاچاق در سطح عرضه با انعکاس اخبار و گزارش‌های خود به سامانه ۱۲۴، موضوع را به اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صمت استان‌ها برسانند.