اخبار

1401/03/05
چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

 رژیم گرفتن برای بیشتر ما کار خوشایندی نیست. اما همیشه راهی برای دور زدن آن هست. روش های زیادی برای کمک به کاهش وزن بدون نیاز به تغییر رژیم غذایی خود وجود دارد. بله این امر واقعاً ممکن است چون روش های علمی زیادی هست که به کاهش وزن کمک می کنند.

در ادامه می خواهیم ببینیم چطور می توانیم بدون رژیم و ورزش، وزن خود را کاهش دهیم.

۱- بیشتر پروتئین بخورید

اگر رژیم غذایی تان مملوء از پروتئین باشد، به طور خودکار از پرخوری پرهیز می کنید، امری که باعث می شود بدون نیاز به کالری شماری وزن خود را کاهش دهید. یک رژیم غذایی پروتئین بالا اگر با ورزش هم همراه شود، می تواند کمک کند عضله ی بدون چربی خود را افزایش دهید، امری که به کاهش وزن نیز خواهد انجامید.

۲- چشم بسته غذا بخورید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

پژوهشی در آلمان نشان داد شرکت کنندگانی که چشم های آن ها بسته شده بود، در مقایسه با آن هایی که قادر به دیدن بشقاب خود بودند، غذای کمتری می خوردند. در توضیح این پدیده باید گفت که محرومیت از بینایی، گرسنگی هدونیک (به معنای غذا خوردن، نه به هدف رفع گرسنگی، بلکه به منظور لذت جویی از غذا) را کاهش می دهد. شاید وقتش رسیده باشد روش دیگری را برای غذا خوردن امتحان کنید.

۳- قبل از غذا آب بنوشید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

بر اساس پژوهش جدیدی، نوشیدن حدود نیم لیتر آب، ۳۰ دقیقه پیش از غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند. شرکت کنندگان این پژوهش هیچگونه تغییری در سبک زندگی خود ندادند اما حدود ۲ کیلوگرم وزن کم کردند. بنابراین برای رسیدن به تناسب اندام، روزانه ۱ تا ۱/۵ لیتر آب بنوشید.

۴- بیشتر چای و قهوه بنوشید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

اگر از دوستداران قهوه هستید، خبرهای خوبی برایتان داریم؛ علم می گوید افزایش مصرف قهوه و چای در کنار انجام ورزش می تواند به سرکوب اشتها و کنترل هوس های غذایی، بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدن و افزایش چربی سوزی، کمک کند.

۵- دوش آب سرد بگیرید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

دوش آب سرد علاوه بر اینکه شما را از پوستی درخشان برخوردار می کند و به ترمیم بدن بعد از ورزش سرعت می بخشد، می تواند به کاهش وزن در نواحی گردن و شانه کمک کند. وقتی بدن در محیطی سرد، مثلاً در حمام قرار می گیرد، برخی سلول های چربی شروع به سوختن با تولید گرما می کنند، امری که به کاهش وزن می انجامد. بنابراین شاید وقتش رسیده باشد که دوش آب سرد را امتحان کنید.

۶- پیش از آغاز به خوردن، بنشینید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

همه ی ما روزهای پرمشغله ای داشته ایم که غذایمان را بی دقت و توجه، ایستاده یا حتی در حال راه رفتن خورده ایم. متأسفانه تکرار چنین کاری رفته رفته اما به طور قطع منجر به افزایش وزن می شود. به عقیده ی متخصصان تغذیه، نشستن در هنگام غذا خوردن ممکن است به مغز کمک کند متوجه شود که به اندازه ی کافی غذا خورده اید، امری که احتمال پرخوری طی روز را کاهش می دهد و درنتیجه، اندام تان متناسب می ماند.

۷- غذای خود را بجوید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

از جهت غذایی، ۲۰۰ کالری ۲۰۰ کالری است و فرقی نمی کند که آن را چقدر کامل بجوید، اما از قرار معلوم، علم نگاه دیگری به این موضوع دارد. وقتی غذا را آنقدر بجوید که به طور کامل له شود، بدن کالری بیشتری در حین هضم غذا می سوزاند. علاوه بر این، آرام جویدن غذا ممکن است جریان خونی که به سمت معده می رود را بهبود بخشد. در نتیجه، اگر وقت بیشتری برای غذا خوردن خود بگذارید می توانید ماهانه ۲ هزار کالری بیشتر بسوزانید.

۸- غذای تند بخورید

چند راهکار ساده برای کاهش وزن بدون رژیم!

پژوهش ها نشان داده مصرف غذاهای تند می تواند باعث کاهش وزن شود چون اشتها را کمتر و مصرف انرژی را بیشتر می کند. تحقیقات بیشتر نشان داد مصرف فلفل چیلی می تواند باعث شود کمتر از معمول کالری دریافت کنید. بنابراین اضافه کردن مقداری سس تند به وعده های غذایی خود ممکن است به کاهش وزن کمک کند.