اخبار

1401/04/12
دلار وارد کانال ۳۳هزار تومان می‌شود؟

تحلیل گران فنی باور دارند در صورت تثبیت دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، قدرت نمایی خریداران ادامه خواهد یافت و اسکناس آمریکایی به سوی محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت خواهد کرد.اسکناس آمریکایی به سوی مقاومت بزرگ در کانال 32 حرکت کرده است. با این حال، تعداد فروشندگان در روز گذشته در بازار کم نبود و همین موضوع می تواند نشان دهنده دشواری راه اسکناس آمریکایی برای ورود به کانال بالاتر باشد. در واقع علی رغم رشد سنگین دلار در ابتدای هفته می توان گفت که مبارزه سنگینی در بازار ارز در جریان بود و با رشد قیمت به سوی یک مقاومت حساس، ممکن است فشار فروش معامله گران فنی نیز بیشتر شود.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورت تثبیت دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان، قدرت نمایی خریداران ادامه خواهد یافت و اسکناس آمریکایی به سوی محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت خواهد کرد. محدوده حمایتی دلار نیز در شرایط کنونی ابتدای کانال ۳۲ هزار تومانی است. بازیگران بلندمدت باور دارند تا زمانی که دلار بالای مرز ۳۲ هزار تومانی است، شانس افزایشی های بازار بیشتر خواهد بود.

بخشی از معامله گران باور دارند که با پایان بی نتیجه مذاکرات هسته ای، دلیلی برای افت قیمت دلار وجود ندارد و این ارز به تدریج خرکت در مسیر افزایشی را ادامه خواهد داد. با این حال، گروه دیگری باور دارند که بازار هم چنان نسبت به احیای توافق هسته ای امید دارد و با توجه به احتمال شروع دوباره مذاکرات، بازیگران ارزی سعی خواهند کرد که با احتیاط رفتار کنند. به نظر می رسد حداقل در روزهای گذشته،‌قدرت گروه اول در بازار بیشتر بوده است و کاهش احیای امید برای ایجاد یک توافق هسته ای، زمینه ساز ورود قدرتمند خریداران شده است.