معرفی انواع پنیر پیتزا

برای افرادی که از عاشقان فست فود و پیتزا هستند، هیچ لحظه ای بهتر و جذاب تر از خوردن یک پیتزای خوشمزه با پنیر فراوان، در زندگی وجود ندارد اما زمانی که نوبت به انتخاب بهترین نوع پنیر پیتزا می رسد، در دنیا بحث های زیادی پیش می آید. پنیر پیتزا انواع بسیار مختلفی دارد و اصلی ترین و مهمترین نوع آن، با شیر گاو تهیه می شود. این پنیر معمولا سفید رنگ است اما گاهی رنگ زرد نیز بر اساس رژیم غذایی دام، به آن اضافه می شود. از نظر بافت نیز، پنیر پیتزا یک پنیر نیمه جامد است.

در ایران، به طور کلی دو نوع پنیر پیتزا تولید می گردد: پنیر موزارلا و پنیر پروسس. در هنگام انتخاب یک پنیر پیتزای خوب، بحث سلیقه نیز مطرح است؛ چرا که هر فردی ممکن است از نوع خاصی از پنیر، لذت بیشتری ببرد. در ایران، بیشتر مردم پنیر موزارلا یا همان پنیری که کش فراوانی دارد را به عنوان پنیر پیتزای اصلی می شناسند؛ در حالی که این پنیر انواع گوناگونی دارد و می توان آن را هم به صورت مجزا و به صورت ترکیب با موزارلا استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی انواع پنیرهای پیتزا و ویژگی های آن ها بپردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه شوید. 

چگونگی تشخیص بهترین نوع پنیر پیتزا

قبل از آنکه با انواع پنیرهای پیتزا آشنا شوید، بهتر است بدانید که چه عاملی سبب می شوند تا پنیر به عنوان یکی از مهمترین لایه های پیتزا به خوبی عمل کند؟؟ این مورد، اول از همه به طعم پنیر پیتزای استفاده شده در پیتزا بستگی دارد.

در واقع، شما باید برای طبخ پیتزا، پنیری را انتخاب کنید که در کنار دیگر مواد پیتزا، طعم خوبی داشته باشد و طعم آن، بر مواد دیگر غلبه نکند. فاکتور دیگری که در هنگام انتخاب بهترین نوع پنیر پیتزا باید در نظر داشت، این است که میزان ذوب پنیر چقدر است و آیا در هنگام پخت، به خوبی روی مواد دیگر آب می شود یا خیر؟ در واقع زمانی که پیتزا را از فر بیرون می آورید، ،پنیر آن باید نرم باشد و در تضاد با لایه ترد پیتزا نباشد. 

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

انواع پنیر پیتزا

پنیرهای پیتزا، انواع مختلفی با طعم های گوناگون دارند. نکته ای که باید در هنگام انتخاب پنیر پیتزا به آن دقت کنید، میزان ذوب پذیری آن است. همه افراد دوست دارند تا پنیر به خوبی روی پیتزا ذوب شود، ،بدون این که نان آن را سفت یا خشک کند. اگر پنیر پیتزا خوب و ذوب پذیر باشد، ،سبب می شود تا پس از ذوب شدن، طعم آن با مواد دیگر ترکیب گردد و طعمی فخارق العاده ایجاد کند. در ادامه شما را با انواع پنیرهای پیتزا آشنا خواهیم کرد. .

موزارلا 

پنیر موزارلا، قدیمی ترین نوع پنیر پیتزا است که می توان به شکل های مختلف از آن روی پیتزا استفاده کرد. پنیر پیتزای موزارلای رنده شده به پیتزای شما بافت خامه ای لذیذی می بخشد. این پنیر برای همراه شدن با گوجه گیلاسی روی پیتزا، گزینه ای بسیار عالی است و به پیتزا طعمی متفاوت می بخشد.

همچنین، علاوه بر موزارلای رنده شده، از پنیر موزارلای تازه یا پنیر موزارلای توپی نیز می توانید روی پیتزا، در کنار گوجه های گیلاسی استفاده کنید. گوجه فرنگی و موزارلا، در دنیا به عنوان ترکیبی محبوب شناخته شده اند و علاوه بر پیتزا، در ساندویچ ها و غذاهای دیگر نیز کنار هم استفاده می شوند.

 ایتالیایی ها معمولا به عنوان میان وعده، سالاد گوجه فرنگی و موزارلا می خورند. اگر به این ترکیب، مقداری روغن زیتون و ریحان نیز اضافه کنید، سالاد کاپریس خواهید داشت. موزارلای توپی نیز روی پیتزا طعم بسیار لذیذی دارد ولی اگر دوست ندارید پیتزایتان نرم باشد، از موزارلای رنده شده، استفاده کنید. پنیر موزارلا چه به صورت توپی و چه به صورت رنده شده،، روی پیتزا به خوبی آب می شود و طعم فوق العاده ای به آن می بخشد.

برای بیشتر مردم، بهترین پنیر پیتزا موجود در بازار به همان پنیر موزارلا خلاصه می شود اما اگر خواهان تجربه طعم های بهتر و جدیدتر هستید، گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما وجود دارنند. میزان رطوبت پنیر موزارلا زیاد، توانایی ذوب آن متوسط، میزان کشش کم و عطر و طعم آن خامه ای و ملایم است. بیشترین کاربرد این پنیر در تهیه پیتزاهای یونانی و ناپولیتی است. 

چدار

پنیر چدار، پنیر مورد علاقه آمریکایی ها و انگلیسی ها برای میان وعده است؛ به همین دلیل منطقی است که در پیتزا نیز از آن استفاده کنند؛ چرا که طعمی خارق العاده به آن می بخشد. رنگ پنیر چدار، زرد است و طعم بسیار خوبی دارد. وقتی از این پنیر روی پیتزا می ریزید، بعد از قرار گرفتن در فر و آب شدن آن، رنگ طلایی زیبایی به پیتزا می دهد. اگر قصد استفاده از پنیر چدار طبیعی روی پیتزا دارید، بهتر است قبل از استفاده، به خوبی آن را رنده کنید.

شما می توانید هر چقدر که دوست دارید از این پنیر روی پیتزا استفاده کنید اما توجه داشته باشید اگر مقدار پنیر چدار زیاد باشد هنگام پخت روی پیتزا گودال های روغن ایجاد خواهد کرد. با طولانی تر شدن زمان پخت این گودال ها تبخیر می شوند اما باید مراقب باشید که لبه های پیتزای شما نسوزند. 

می توانید پنیر چدار را هم به صورت مجزا و هم به صورت ترکیب با پنیر موزارلای رنده شده روی پیتزا استفاده کنید. پنیر پیتزای چدار یک گزینه بسیار عالی برای افرادی است که دوست دارند طعم پنیر را در پیتزا، بیشتر احساس کنند. با وجود طعم قوی که پنیر چدار دارد، می تواند مکمل ماهی، سبزی یا گوشت در پیتزا باشد. میزان رطوبت پنیر پیتزای چدار متوسط، میزان ذوب و توانایی کشش آن کم و عطر و طعمی تند دارد. بیشترین کاربرد این پنیر در تهیه پیتزای مرغ و چیزبرگر است. 

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

پنیر بلوچیز

یکی دیگر از انواع پنیرهای پیتزا، پنیر بلوچیز است که به دلیل طعمی که دارد، ممکن است طبق ذائقه هر فردی نباشد. اگر این پنیر با سبزیجات مختلف به اندازه کافی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند ترکیب بسیار خوبی را ایجاد کند. مواد مناسبی که می‌توان آن ها را با پنیر بلوچیز استفاده نمود، شامل قارچ، پیاز کاراملی، گردو، اسفناج و پیاز قرمز است. اگر بتوانید که پنیر بلوچیز را با مواد مناسب در پیتزا به کار ببرید، یک پیتزای بسیار عالی با طعمی خوشمزه خواهید داشت؛ بنابراین از استفاده از آن در پیتزا هراسی نداشته باشید! 

پنیر پکورینو رومانو

پنیر پکورینو رومانو یکی دیگر از انواع پنیرهای پیتزا است که از شیر گوسفند درست می شود. برای استفاده از این پنیر، باید حداقل ۸ ماه از زمان درست کردن آن گذشته باشد تا پنیر، طعمی آجیلی به خود بگیرد. در هنگام پخت پیتزا، این پنیر را نباید درون فر قرار داد. زمانی که پیتزا پخت و آن را از فر خارج کردید، مقداری پنیر پکورینو رومانو را روی سطح پیتزا به صورت تکه های درشت، رنده کنید. این پنیر طعم بسیار ملایم و مطبوعی دارد. 

پنیر بز

پنیر بز از دیگر انواع پنیرهای پیتزا است که یک گزینه بسیار عالی برای افرادی است که به دنبال طعم قوی تری در پنیر پیتزا هستند. پنیر بز در واقع طعمی شور و تند دارد و باید آن را به صورت کامل روی پیتزا قرار داد. از آن جایی که پنیر بز طعم بسیار قوی دارد، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. همچنین مراقب باشید که این پنیر را در کنار چه موادی استفاده می کنید. 

پنیر توما

یکی از انواع پنیرهای پیتزا در ایتالیا، پنیر توما است که در یکی از پیتزاهای بسیار معروف در سیسیل مورد استفاده قرار می گیرد. پنیر توما از شیر گاو درست می شود و بافتی نیمه سفت دارد. این پنیر، در شمال ایتالیا تهیه می گردد و بافتی کره ای دارد. همچنین می توانید پنیر توما را با اکثر مواد پیتزا به راحتی ترکیب کنید؛ اما اگر دوست دارید که پیتزای شما ساده باشد، این پنیر به قدری خوشمزه است و طعم عالی دارد که حتی با سس گوجه فرنگی به تنهایی نیز عالی می شود.

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

پنیر پارمسان

در ایتالیا پنیر پیتزاهای مختلف با طعم‌های متنوعی وجود دارند که پنیر پارمیجانو یکی از محبوب ترین آن ها است. بهتر است که این پنیر را زمانی که پیتزا پخت و آن را از فر خارج کردید، روی پیتزا رنده کنید. این پنیر را به عنوان سلطان پنیر می شناسند؛ چرا که طعم فوق العاده ای به پیتزا می بخشد. 

پنیر پارمسان یا پنیر پارمزان یا همان پارمیجانو یکی از معروف ترین پنیرهای ایتالیایی می باشد که رنگ آن زرد روشن و شفاف و طعمی بسیار عالی دارد. از این پنیر می توان به صورت رنده شده، روی پاستا، پیتزا و غذاهای دیگر استفاده کرد. پنیر پارمسان به دلیل طعم تند و شوری که دارد، برای افرادی که عاشق طعم های تند و آتشین هستند، بسیار جذاب است. همچنین این پنیر به دلیل طعم تند خود، برای پخت در دمای بالا و تخمیر جامد بسیار مناسب می باشد. 

پنیر پارمسان جز آن دسته از پنیر پیتزاهایی است که می توان آن را خرد یا رنده کرد و روی پیتزای پخته، استفاده نمود. به دلیل طعم، عطر و بافت خشکی که این پنیر دارد، بهتر است از پخت آن جلوگیری کنید؛ زیرا گرما، طعم این پنیر را از بین می برد. در واقع می توانید این پنیر را به عنوان چاشنی روی پیتزا استفاده کنید تا پیتزای شما طعم بهتر و لذیذتری داشته باشد. 

پنیر پروولون

پنیر پیتزای پروولون یک نوع پنیر پیتزای ایتالیایی نیمه سفت است. این پنیر دومین پنیر پیتزای محبوبی است که می توان آن را با پنیرهای دیگر ترکیب کرد. طعم و عطر پنیر پیتزای پروولون با توجه به مدت ماندگاری آن متفاوت می باشد. اگر می خواهید پنیر پیتزای پروولون شما بافتی خامه ای و عطر و طعمی شیرین تر داشته باشد، بهتر است پنیر پروولونی را تهیه کنید که به تازگی تولید شده باشد. توانایی ذوب پنیر پروولون و میزان رطوبت آن زیاد و میزان کشش آن پایین است. از این پنیر بیشتر در تهیه پیتزا یونانی و پیتزای گوجه فرنگی ایتالیایی استفاده می شود. 

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا، پنیری پر بافت و لطیف است که بیشتر در غذاهای ایتالیایی استفاده می شود. این پنیر از حلال آب حاصل از فرآورده های لبنی و دوغ حاصل می شود. پنیر ریکوتا در میان انواع پنیرهای پیتزا، پنیری سالم تر است و چربی کمتری دارد. پنیر ریکوتا به عنوان پنیری لطیف در پیتزاهای سریع و سبک استفاده می شود.

میزان رطوبت پنیر ریکوتا زیاد، توانایی ذوب و میزان کشش آن کم و عطر و طعم آن کمی شیرین است. از این پنیر در ماکارونی و انواع پیتزاها استفاده می شود. همچنین از پنیر ریکوتا به دلیل بافت خامه ای که دارد، به عنوان پنیر پایه در تهیه پیتزاهای دارای سس سفید نیز استفاده می شود.

پنیر ریکوتا را می توان با پنیر موزارلا ترکیب کرد. استفاده از پنیر ریکوتا در سبزیجات و غذاهای دریایی می تواند عطر و طعم فوق العاده ای به آن ها بخشد. این پنیر از شیر گاو، گاومیش و بز تهیه می شود. 

پنیر گودا

پنیر گودا یک پنیر هلندی است که به خاطر عطر و طعم بسیار غنی و منحصر به فردی که دارد، در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب است. پنیر گودای تازه تولید شده نسبت به پنیر گودای قدیمی تر، طعم و رطوبت ملایم تری دارد. پنیر گودا، یک افزودنی خوشمزه برای انواع پیتزاهای گوشت دار است. عطر و طعم پنیر گودا، خامه ای، میزان کشش کم، توانایی ذوب کم تا متوسط و میزان رطوبت آن متوسط تا زیاد است. از پنیر گودا بیشتر در تهیه پیتزاهای پوسته نازک و پهن استفاده می شود.

پنیر پیتزا فیلا

یکی دیگر از انواع پنیرهای پیتزا، پنیر انگلیسی فیلا است. کلمه فیلا به معنای کشش دار بودن است؛ به همین دلیل پنیر فیلا قابلیت کشش بسیار بالایی دارد. برای استفاده از این پنیر روی پیتزا می بایست 4 تا 5 دقیقه قبل از پخت کامل، آن را به پیتزا اضافه کنید و اجازه دهید تا ذوب شود. میزان کشش و رطوبت و توانایی ذوب پنیر فیلا زیاد و عطر و طعم بسیار خوبی دارد. بیشترین کاربرد این پنیر در تهیه انواع سوپ ها و غذاهای ایتالیایی است.

پنیر تاپینگ

 پنیر تاپینگ، یکی دیگر از انواع پنیرهای پیتزا می‌باشد که بر خلاف پنیر موزارلا چربی اشباع شده ندارد و در تهیه آن از چربی حیوانی استفاده نشده است. از آن جایی که امروزه بیشتر افراد به دنبال غذاهای سبک و کم کالری هستند، پنیر تاپینگ می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها باشد و در سبد غذاهایی آن ها قرار گیرد. پنیر تاپینگ، ترانس چربی و کلسترول پایینی دارد و برای گیاه خواران بسیار مناسب است.

ورزشکاران، افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند، افرادی که به بیماری های گوارشی دچار هستند و افراد با فشار خون بالا، می توانند این پنیر را جایگزین پنیرهای چرب موزارلا کنند. همچنین افرادی که می خواهند خوش اندام باشند و به تناسب اندام خود، اهمیت بسیار زیادی می دهند، بهتر است که همیشه در هنگام خرید پنیر پیتزا، پنیر تاپینگ را انتخاب کنند.

درست است که این پنیر از نظر طعم به خوشمزگی پنیر موزارلا نیست اما یک راه حل مناسب برای افرادی است که نمی توانند چشمشان را از غذای دلخواه خود بردارند و به سلامتی و تناسب اندامشان اهمیت بسیار زیادی می دهند. پنیر تاپینگ در واقع فاقد کلسترول های مضر می باشد. 

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

 پنیر پروسس

 یکی دیگر از انواع پنیرهای پیتزا، پنیر پروسس است. فرآیند تولید و مواد تشکیل دهنده این پنیر، با پنیرهای طبیعی کمی متفاوت است که این موضوع سبب می شود تا خواص و بافتی منحصر به فرد داشته باشد. برای تهیه پنیر پروسس، مقادیر متغیری از پنیرهای مختلف عمدتا پنیر چدار، با مواد گوناگون ترکیب می شوند. از جمله این مواد می توان به امولسیون کننده ها، فسفات کلسیم، سیترات سدیم، آنزیم ها، چربی شیر، اسید سوربیک، نمک، رنگ خوراکی، روغن های گیاهی اشباع و کالچر پنیر اشاره کرد.

پنیر هاواراتی 

پنیر هاواراتی از دیگر پنیرهایی است که استفاده از آن می تواند پیتزای شما را خوشمزه و در عین حال، متفاوت سازد. طعم شیرین و تند پنیر هاواراتی با بافت خامه ای و خاصیت ذوب بالایی که دارد، آن را در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب کرده است.

پنیر هاواراتی یک پنیر دانمارکی است که از شیر گاو تهیه می شود و می توان آن را با انواع پنیرهای دیگر ترکیب کرد. پنیر گورگونزولا نیز از شیر گاو تهیه می شود و یک پنیر ایتالیایی است. این پنیر در ابتدا طعمی ملایم دارد و بعد با گذشت زمان، طعم آن تندتر می شود. پنیر گورگونزولا خوش عطر است و در عین حال طعمی تند و تیز دارد و با خاصیت ذوب بالای خود، به راحتی روی پیتزا پخش می شود. 

انواع پنیرهای موزارلا

یکی از بهترین و محبوب ترین پنیرها برای پیتزا، پنیر موزارلا است که خود این پنیر نیز انواع مختلفی دارد. سنتی ترین نوع این پنیر با شیر بوفالو تهیه می گردد اما می توان پنیر موزارلا را با شیر گاو نیز تهیه کرد. ترکیب پنیر موزارلا با موادی چون ریحان، پپرونی، گوجه فرنگی، زیتون و سالامی برای پیتزا یک انتخاب عالی است. در ادامه هر کدام از انواع پنیرهای موزارلا را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد. 

دلمه موزارلا

پایه و اساس اصلی برای تهیه انواع پنیرهای موزارلا، دلمه موزارلا است که بافتی نرم و شکننده دارد. پنیر دلمه موزارلا در بازار به سختی یافت می شود؛ بنابراین یا باید خودتان این پنیر را درست کنید یا برای تهیه آن سفری به ایتالیا داشته باشید تا بتوانید آن را پیدا کنید! 

موزارلای تازه 

پنیر موزارلای تازه به واسطه حرارت دادن دلمه پنیر و بعد از آن، افزودن نمک، حاصل می شود. پنیر موزارلای تازه بافتی کشدار و نرم دارد. این پنیر معمولا به شکل توپ هایی با اندازه های مختلف در بازار عرضه می شود. پنیر پیتزای موزارلای تازه در واقع متداول ترین و محبوب ترین نوع پنیر موزارلا است. 

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

اوالین

 یکی دیگر از انواع پنیرهای موزارلا، پنیر اوالین است که از موزارلای معمولی، کوچک تر می باشد و شکل آن معمولا به صورت تخم مرغ است. پنیر اوالین به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارد، کاربردهای متنوعی داشته و از آن، در تهیه ماکارونی، انواع سالادها، سوسیس و غذاهای دیگر استفاده می شود.

باکونچینی

 پنیر باکونچینی یا موزارلای لقمه ای، به دلیل اندازه کوچکی که دارد و همچنین قابلیت برش پذیری بالای آن، گزینه ای مناسب برای استفاده در انواع سالادهای سرد و پاستا است. بافت و طعم بی نظیر پنیر باکونچینی، کاربرد این محصول را در غذاهای مختلف، گسترش داده است. 

پرلین و دی بوفالا

 پنیر پرلین یکی دیگر از انواع پنیرهای موزارلا است. پنیر پرلین، خوش طعم ترین و کوچک ترین نوع توپک های پنیر موزارلا محسوب می شود. پنیر پرلین، معمولا در تهیه انواع سوپ ها و همچنین غذاهای گرم مورد استفاده قرار می گیرد. پنیر دی بوفالا نیز یکی از خاص ترین انواع پنیرهای موزارلا است که معمولا با شیر بوفالوهای قسمت های خاصی از ایتالیا، تهیه می شود. پنیر دی بوفالا نسبت به دیگر انواع موزارلا که با شیر گاو تهیه می گردند، بافتی کره ای تر، طعمی شیرین تر و حدود دو برابر، چربی بیشتر دارد.

 موزارلای رنده شده و استراچیاتلا

یکی دیگر از انواع پنیرهای موزارلا، پنیر موزارلای رنده شده است. این پنیر شکل خود را به دلیل نیمه چرب بودن حفظ می کند و به راحتی رنده می شود؛ به همین دلیل برای آب شدن پنیر روی پیتزا، هیچ پنیری بهتر از موزارلای رنده شده پیدا نخواهید کرد. پنیر استراچیاتلا نیز همان مواد نرم به جای مانده از فرآیند تولید پنیر است که حالتی خامه ای و کشسانی دارد و بسیار خوشمزه می باشد. این پنیر را می توان مانند پنیر خامه ای روی نان مالید یا اینکه آن را درون سوپ هایی چون سوپ قارچ، استفاده کرد.

معرفی انواع پنیر پیتزا (لیست انواع پنیر پیتزا، کاربرد و طعم آنها)

پنیر بوراتا و موزارلای دودی 

پنیر بوراتا یکی از خاص ترین انواع پنیرهای موزارلا می باشد. ابن پنیر پوسته ای از جنس موزارلا می باشد که با مواد نرم به جا مانده از فرآیند تولید پنیر یا خامه موزارلا، پر شده است. هر پنیر موزارلایی را با هر ابعاد و شکل و ساختاری می توان به راحتی دودی کرد و از طعم بی نظیر آن لذت برد.

معمولا برای دودی کردن پنیر موزارلا از چوب گیلاس یا چوب هیکوری که یک نوع درخت آمریکایی است، استفاده می شود. مهمترین مسئله در دودی کردن پنیر موزارلا این است که حرارت باید به مقداری باشد که نتواند پنیر را آب کند.

سخن پایانی

در جهان انواع مختلفی از پنیر پیتزاها وجود دارند که انتخاب که هر کدام از آن ها، به ذائقه و سلیقه هر فرد بستگی دارد. در ایران، پنیر پیتزا تنوع بالایی ندارد و پنیر موزارلا در مارک های مختلف و شکل های متنوع در فروشگاه های مختلف عرضه می شود.

بعد از پنیر پیتزای موزارلا، پنیر گودا، پارمسان و چدار محبوب ترین پنیر پیتزا های موجود در میان مصرف کنندگان هستند. حتما قبل از خرید پنیر پیتزا، به میزان چربی و کالری آن توجه کنید و پنیری را تهیه کنید که در عین خوشمزگی، سالم نیز باشد. از دیگر نکاتی که باید قبل از خرید پنیر پیتزا به آن توجه شود، میزان ذوب شدن، کشسانی و طعم آن است.

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

دسته‌بندی‌ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش